14 września 2010

Damien Saez - Des p'tits sous



Szare komóreczki w mózgu
Mam ich coraz mniej każdego dnia
W małych laskach, rozmóweczki
Mali królowie z niby-królestw

Mali, którzy się chowają, mali, których chowamy
Mali, którzy grają w orła lub reszkę
Mali, którzy przytyją w pasie
Mali kasjerzy Carrefourze

Małe problemy z zastojem
Mali ministrowie w więzieniach
Mali by płacić twój czynsz
Mali dla społeczeństwa

Bijcie, bijcie w klawisze
Stypa podczas lekcji w szkole
Zobaczcie jak mali są ubrani
Zadrapania na nodze
Robaczki na kwiatach
Wirusiki w komputerze
Małe dla wody, małe dla powietrza
Małe by psuć atmosferę

Idźcie, idźcie moje znaczki
Mali królowie, dupki
Mali by się sprzedać
Na licytacji na bazarze

Grosiki, kto chce grosiki, grosiki?
Grosiki, kto chce grosiki, grosiki kto chce?

Grosiki, kto chce grosiki, grosiki? Ja! Ja!

Grosiki, ciągle, grosiki, grosiki


Na ryżowiskach małych chińczyków
Planeta ma drewnianą gębę
W fabrykach, w maszynach
Podczas, gdy ludzie padają
Bijcie, bijcie w klawisze
W matrixie będziemy się gwałcić
Tak, ta cząstka człowieczeństwa
Przeciw Karmie z atłasu
Przeciwnicy na salonach
Dandysów i dobra niosący
Niosący pot innych
Walczący z wiatrakami
Skurwysyny i delfiny*
Synowie niczyi, mój syn
Wszyscy na polowaniu na monety
Na napiwki i bilety
Mój-twój czek
Nie, nie rozmnożę go
Jak cynizmu w uśmiechu
Mali Tartuffe** w partiach

Małe problemy z zastojem
Mali ministrowie w więzieniach
Mali, którzy się chowają, mali, których chowamy
Mali, którzy grają w orła lub reszkę

Mali potrafią roztyć grubych
A ci ciągle ich pomniejszają
Żeby nie mieli innego wyboru
Biedak jeśli nie umie się wymknąć
Tak, tak

Grosiki, kto chce grosiki, grosiki?
Grosiki, kto chce grosiki, grosiki kto chce?

Grosiki, kto chce grosiki, grosiki? Ja! Ja!

Grosiki, grosiki chcę ja!


Małe smarkule płaskie jak deski
Sprzedają perfumki
Smarkulom, które nie śnią
Tylko o ubraniach kurw
Dzieciaczki nagusieńskie, piękniutkie
To jest dobre dla reklamy
By sprzedać małym gówniarzom
Tak, użycie minerałów
Bijcie, bijcie w klawisze
Wszyscy na polowaniu na monety
Na napiwki i bilety
Na licytacji na bazarze

Grosiki, kto chce grosiki, grosiki?
Grosiki, kto chce grosiki, grosiki kto chce?

Grosiki...

Grosiki, ciągle grosiki...

*Delfin - pierworodny syn króla, następca tronu.
** Tartuffe - postać ze sztuki Moliera "Świętoszek"

Brak komentarzy: