25 kwietnia 2011

Dracula l'amour plus fort que la mort - Appelle le docteur



Trochę krucha, zbyt uległa
Pozwala mu niżej zejść
Nie wiedząc nawet kim on jest
Ból w jej głowie, szaleństwo czyha
Skulone pod jej prześcieradłem
Brakuje jej nie wiem czego

Idźcie po lekarza*
Niech uwolni mnie**
Majaczę i umieram
Ale nigdy, nigdy nie oddalę się

Idźcie po lekarza
Niech uwolni mnie**
Majaczę, boję się
Ale nigdy, nigdy nie oddale się

Męczy ją to
Oczami przewraca
Zastyga jak z lodu dama
Niewzruszona czasem, co mija
Wszystko w normie, ale czuje się źle
Skulona pod prześcieradłem trwa
Czy jeszcze słyszy moje wołanie?

Idźcie po lekarza*
Niech uwolni mnie**
Majaczę i umieram
Ale nigdy, nigdy nie oddalę się

Idźcie po lekarza
Niech uwolni mnie**
Majaczę, boję się
Ale nigdy, nigdy nie oddale się


Brakuje mi, brakuje mi
Nie wiem czego

Idźcie po lekarza*
Niech uwolni mnie**
Majaczę i umieram
Ale nigdy, nigdy nie oddalę się

Idźcie po lekarza
Niech uwolni mnie**
Majaczę, boję się
Ale nigdy, nigdy nie oddale się


*Docteur - to słowo jest obecnie używane tylko na wsi lub przez ludzi niewykształconych.
**Délivrer/Libérer - Autor tekstu nie popisał się znajomością języka ojczystego, ponieważ te dwa słowa, mimo że mają jednakowe tłumaczenie po polsku, we francuskim są używane w dwóch różnych kontekstach. Délivrer używa się jeśli mówimy o uwolnieniu kogoś z czegoś przez osoby trzecie, np. wojsko uwalnia (délivre) zakładników z rąk porywaczy. Libérer odnosi się do uwolnienia kogoś lub czegoś przez tę samą osobę, która wcześniej uwięziła danego ktosia lub cosia, np. więzień został zwolniony (libéré) z więzienia (w domyśle: przez policję/sąd etc., który wcześniej go tam zamknął).

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

hej czy wiesz może czy ten musical został wydany w formie jakiegoś dvd?

Cacophonie pisze...

Ten musical dopiero 30 września tego roku będzie miał premierę. Można jednak znaleźć zdjęcia i filmy z przedpremierówek i innych tego typu, jeśli się uważnie poszuka. Nie jest to jednak cały musical, ba, dostępna nie jest nawet jego połowa. (;

petite-melodie pisze...

Gdyby wyszedł to robiłabym napisy. ;)